Nieuw: boek over Bart van Gogh
In het nieuwe boek ‘Bart! De Van Gogh van de jingles’ spreekt Van Gogh zich uit over het verleden en de toekomst van radio. Het verhaal van Bart van Gogh is het verhaal van een halve eeuw radio in Nederland en ver daarbuiten. Van landpiraten en zeezenders, de omroepen en de commerciëlen die er kwamen. Van Gogh begon veertig jaar geleden als radiomaker en groeide uit tot één van de meest bekende producers van jingles. In dit nieuwe boek staan ook herinneringen van o.a. Hans Hogendoorn, Ferry Maat en Marc Jacobs.
Zeg radio en je zegt Bart van Gogh. Bart ís radio. Voor Top Format, het belangrijkste audio- bedrijf van Nederland, de maker van jingles voor o.a. de TROS, Veronica, de AVRO, Sky, Radio 10. En voor honderden zenders in Duitsland, Denemarken, IJsland, Griekenland, tot Wit-Rusland toe. Je zingt ze allemaal mee, nog steeds. Net als muziek zitten de jingles in ons collectieve geheugen. Bart is de Mr. Jingle van Europa. Als dé stem van Sky Radio jaren zelf een vleesgeworden jingle. Hij bedacht beroemde reclamespots en was in vele ervan te horen, adviseerde radiostations en koos de muziek uit bij zenders: wat draai je wel, wat draai je niet, wat draai je soms.
Het boek ‘Bart! De Van Gogh van de jingles’ is geschreven door journalist Jelle Boonstra van het Genootschap radiojingles en tunes / Jingleweb. Het wordt uitgegeven door Top Format, tevens de opdrachtgever voor de uitgaven.
Naast het boek is er vanaf de 18e november ook een online magazine. Daarin kun je in audio horen en in video zien wat het boek in woorden vertelt. Ook dat magazine is een productie van Jingleweb. Het bevat jingles, unieke videobeelden van jinglesessies en veel interviewfragmenten met grote namen uit de radiobusiness.
Meer info: Top Format
Meer info: Jingleweb
Foto: Bart van Gogh en boekcover (Copyright: Top Format)
Bron/tekst: Top Format / Jingleweb / MediaPages
Tags: Nieuws Actueel